Elena

Color
€18.85

Braccialetto con perle murrine schiacciate in vetro di Murano

Misure: lunghezza 20 cm circa con catenella regolabile

Il gioiello Elena è artigianale, caratterizzato da grandi perle piatte in pasta di vetro di Murano. Ogni perla contiene le tipiche murrine millefiori, un elemento iconico della tradizione del vetro veneziano, dal fascino intramontabile e sempre attuale.

CERTIFICATE OF GUARANTEE

authentic Murano glass

FAST SHIPPING

to your home in 8/10 days

ELEGANT PACKAGING

ideal for gift

Immerse yourself in timeless elegance by wearing a handcrafted jewel with Murano glass beads. Each bead is a unique work of art handcrafted with skill and love.

IN THE SAME COLLECTION

Quality of raw materials

Immerse yourself in a world of rare beauty and craftsmanship, where raw materials are transformed into authentic works of art.

  • Glass rods, murrine and aventurine: these materials give pearls a unique appearance, rich in colour, lustre and detail.

  • Precious metals, such as gold and silver, are skilfully mixed with molten glass to create vibrant, iridescent shades.

Handcrafted lampwork

The process of creating Murano beads is a sinuous dance between craftsmanship and the skill of manipulating fire.  

  • Murano craftsmen, known as 'glass masters', use a secret mixture of quartz sand, soda, potash and lead oxide to create Murano glass.

  • The craftsmen mould these raw materials in fire into beautiful patterns and unique designs, giving the beads an incomparable personality and charm.

Entirely handmade jewellery

Each piece of jewellery is Made in Italy and requires meticulous attention to detail.

  • The craftsman carefully selects the Murano beads, with an expert eye distinguishing the nuances, shapes and details.

  • The hand-assembly of these precious pearls requires time, patience and skills acquired through generations of craftsmen.

Each finished jewel is a tribute to the tradition and craftsmanship excellence of Murano.

MORE INFORMATION

Reference GB0012A-P

Elena Lucrezia Cornaro Piscopia è conosciuta come la prima donna laureata al mondo, avendo ottenuto la laurea in filosofia all'Università di Padova nel 1678.

Astrattismo veneziano è la collezione che Muma dedica alle femminilità veneziana. Gioielli ispirati a donne veneziane capaci di rendere arte la propria vita, lasciando un'impronta indelebile nel mondo. La vita come ricerca della conoscenza.

Ogni perla è prodotta a mano dai nostri artigiani veneziani portando a fusione vetro in colori minerali, seguendo la millenaria "Arte delle perle di vetro” dal 2020 Patrimonio Unesco.

Il prodotto viene spedito con scatola regalo e Certificato di Autenticità.
Scopri la nostra esclusiva selezione di bigiotteria di alta qualità in vetro di Murano, fatta a Venezia e Made in Italy.

La foto è rappresentativa del prodotto ma di volta in volta certi dettagli possono variare per via della realizzazione manuale. Come tutti i nostri prodotti si tratta di un'autentica opera artigianale realizzata in esclusiva per MuMa MuranoMania da abili maestri del vetro di Murano. 

Completa il look